>Prestatii sociale oferite:
1. Efectuarea Anchetei Sociale Pentru Comisia De Expertiza A Persoanelor Adulte Cu Dizabilități;
2. Intocmirea Dosarului de Indemnizatie de Insotitor;
3. Intocmirea Dosarului de Asistent Personal al Persoanei cu Handicap Grav
4. Eliberarea cardului de parcare pentru Persoanele cu Dizabilități;
5. Acordarea Gratuității Privind Transportul In Comun Pentru Persoanele Cu Dizabilități;
6. Informare privind Ingrijitorul Informal al Persoanei Varstnice;
> 1. Efectuarea Anchetei Sociale Pentru Comisia De Expertiza A Persoanelor Adulte Cu Dizabilități:
-
Acte necesare:
-Scrisoare medicală de la medicul familie pentru persoanele care se prezintă pentru prima oara la Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap ;
-Certificat handicap (daca solicitantul deja a fost incadrat într-o categorie a persoanelor cu dizabilități);
-Referate sau acte medicale de la medicii specialiști;
-Carte de identitate;
-Cupon pensie sau adeverință de venit ;
> 2.Intocmirea Dosarului de Indemnizatie de Insotitor:
-
Acte necesare:
– Cerere tip;
– Certificat de încadrare în grad de handicap;
– C.N/B.I./C.I. –persoana cu handicap și reprezentant legal (daca este cazul);
– cupon de pensie/adeverinta de venit pentru persoana cu handicap (daca este cazul);
– document medical în care să rezulte diagnosticul persoanei cu handicap;
– adeverință de la AJPIS pentru copilul cu handicap cu vârsta între 3 – 7 ani, ai cărui părinți sunt salariați;
– extras de cont pe numele persoanei cu handicap adulte (daca doreste virarea banilor in cont);
– hotarare judecatoreasca în cazul în care persoana cu handicap este interzis judecătoresc;
– BI/CI tutore în cazul în care persoana cu handicap este interzis judecătoresc;
> 3.Intocmirea Dosarului de Asistent Personal al Persoanei cu Handicap Grav (2 dosare) :
-
Acte necesare pentru persoana cu handicap:
- Cerere tip (de la ghiseul 1);
- C.N/B.I./C.I. pentru persoana cu handicap , asistent personal și părinții copilului cu handicap;
- document de venit al bolnavului;
- adeverință medicală (de la medicul de familie) din care să rezulte că persoana ce solicita angajarea (viitor asistent personal) este aptă pentru a îngriji o persoană cu handicap;
- certificat de încadrare în grad de handicap;
- document medical recent din care să rezulte diagnosticul persoanei cu handicap;
- hotarare judecatorească în cazul în cazul în care persoana cu handicap este interzis judecătoresc;
- B.I/C.I tutore în cazul în cazul în care persoana cu handicap este interzis judecătoresc;
*ACTELE SE DEPUN LA GHISEUL NR. 1 DUPA SOSIREA ACORDULUI DE LA D.G.A.S.P.C!*
Acte necesare pentru angajarea asistentului personal al persoanei cu handicap grav:
*ACTELE SE DEPUN LA BIROUL DE RESURSE UMANE DUPA SOSIREA ACORDULUI DE LA D.G.A.S.P.C!*
- COMPLETARE DECLARATIE DE OPTIUNE PENTRU ASISTENT PERSONAL LA D.G.A.S.P.C BUZAU
- Cerere de angajare;
- Angajament;
- Declaratie privind consimtamantul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Curriculum vitae;
- Act de identitate (BI / CI) al asistentului personal;
- Actele de studii (diploma sau adeverinta de la ultima scoala absolvita);
- Actele de stare civila;
- Carnet de munca si / sau adeverinta de vechime sau raport REVISAL de la ITM;
- *Daca persoana solicitanta nu a mai lucrat niciodata va completa o declaratie pe proprie raspundere;
- Adeverinta medicala emisa de medicul de familie in care se specifica clinic sanatos, apt pentru angajare ;
- Cazier judiciar;
- Certificat de integritate comportamentala (de la politie);
- Act de indentitate (BI / CI ) al persoanei cu handicap / certificat de nastere pentru copilul cu handicap;
- Certificatul de handicap al persoanei care necesita asistent personal;
- Acordul scris al familiei sau al sustinatorilor legali in cazul persoanelor cu handicap grav fara discernamant;
- Extras de cont (Banca Transilvania / ING Bank/ Raiffaisen Bank / BCR / BRD / CEC);
-
Pentru persoanele pensionate : decizia de pensionare.
Pentru persoanele cu handicap pensionate : cupon de pensie sau decizia de pensionare a persoanei cu handicap grav.
Pentru nevazatori :adeverinta de la Asociatia Nevazatorilor Buzau.
Nota: Pentru fiecare caz in parte se efectueaza ancheta sociala si vizite periodice la domiciliu
> 4.Eliberarea cardului de parcare pentru Persoanele cu Dizabilități:
-
Acte necesare:
– Certificat de încadrare în grad de handicap;
– Carte de identitate (persoana cu handicap și/sau reprezentant legal);
– Fotografie tip buletin (persoană cu handicap) sau a reprezentantului legal dacă persoana cu handicap nu este majoră sau este interzis judecătoresc);
> 5.Acordarea Gratuității Privind Transportul In Comun Pentru Persoanele Cu Dizabilități:
-
Acte necesare:
– Cerere tip;
– Certificat de încadrare în grad de handicap;
– C.N/B.I./C.I. –persoana cu handicap și reprezentant legal (daca este cazul);
– Hotarare judecatoreasca în cazul în care persoana cu handicap este interzis judecatoresc;
– BI/CI tutore în cazul în care persoana cu handicap este interzis judecatoresc;
> 6. Informare privind Ingrijitorul Informal al Persoanei Varstnice:
-
Conform Legii asistenței sociale nr.292/2011, îngrijitorul informal reprezintă „persoana necalificată, membru al familiei, rudă sau orice altă persoană, care asigură îngrijirea personală, respectiv ajutorul pentru efectuarea activităților de bază și instrumentale ale vieții zilnice de către persoana care și-a pierdut autonomia funcțională”.
Noul serviciu de asistență socială este reglementat prin Ordinul nr. 955/2023 pentru aprobarea modelului contractului încheiat între îngrijitorul informal al persoanei vârstnice dependente şi serviciul public de asistenţă socială.
Activitatea de îngrijitor informal este remunerată și poate fi desfășurată doar de persoanele care dețin deja un contract de muncă!
Mai multe informatii puteti citi AICI.